Loket Samenleving en zorg

Ons loket Samenleving en zorg is een telefonisch meldpunt. Hier werken onze Wmo- en jeugdconsulenten én klantmanagers Werk en Inkomen met elkaar samen. Ze kijken samen naar wat voor u de beste oplossing of juiste ondersteuning is.

U kunt bij het loket Samenleving en zorg terecht voor uw vragen over:

  • jeugdhulp;
  • zorg/ondersteuning (Wmo);
  • werk en inkomen (Participatie).

U kunt naar het loket bellen op telefoonnummer (0111) 452 280. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.30 uur.

Hoe werkt het?

Als u belt, stellen wij u eerst wat vragen. Dit doen we om een duidelijk beeld van uw vraag, melding of probleem te krijgen. 

Tijdens dit gesprek vertellen we u ook wat u mag verwachten. 

  • Soms krijgt u gelijk antwoord.
  • Soms sturen we u door naar een andere organisatie, die u beter kan helpen. 
  • Soms kost het meer tijd om uw vraag te beantwoorden. Bijvoorbeeld omdat er binnen het team overleg nodig is. Of omdat we eerst iets uit moeten zoeken. In dat geval belt onze medewerker u later terug.
  • Soms maken we dan een afspraak voor een gesprek bij u thuis. Als u wilt kan een familielid of een mantelzorger hierbij zijn. U kunt ook vragen of een cliëntondersteuner/meedenker van de Stichting Maatschappelijke Werk en Welzijn Schouwen-Duiveland (SMWO) u hierbij helpt.

Kan iemand met mij meedenken?

Hebt u niemand in uw omgeving die u kan helpen met een vraag? Dan zijn er cliëntondersteuners/meedenkers die u kunnen ondersteunen met uw vraag. Klik voor meer informatie op de pagina Cliëntondersteuner.

In het gesprek bij u thuis bespreekt u:

  • wat uw zorgen zijn;
  • wat er goed gaat en wat u zelf kunt doen om een oplossing te vinden;
  • welke hulp u kunt krijgen van familie of kennissen;
  • wat er nodig is om uw probleem op te lossen.

Wat de beste manier ook mag zijn, we vinden het belangrijk dat u tevreden bent met hoe we met u en uw vraag zijn omgegaan. 

Bent u het niet eens met hoe u geholpen bent? Dan kunt u gebruiken maken van onze klachtenregeling.