Klacht

Omschrijving

Wij willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Een goede klachtbehandeling hoort daar bij.

De klachtenregeling van de gemeente is alleen voor klachten over een gedraging. Dit zijn klachten over de manier waarop u bent behandeld door (een medewerker van) de gemeente Schouwen-Duiveland.

Waarover kunt u geen klacht indienen

  • iets dat langer dan een jaar geleden is gebeurd
  • een besluit waartegen u bezwaar of beroep kunt instellen. Dat kunt u doen via 'Bezwaar maken'
  • gemeentelijk beleid
  • mankementen in uw woonomgeving, deze kunt u melden bij de Servicelijn

Hoe werkt het?

Om een klacht in te dienen, klikt u op de knop 'Indienen' in het rechtermenu op deze pagina.

De klachtencoƶrdinator beoordeelt hoe uw klacht het beste kan worden behandeld. Na overleg met de leidinggevende van degene waarover wordt geklaagd ontvangt u een reactie. Als u niet tevreden bent met de uitkomst kunt u daarna de klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie. In dat geval ontvangt u van het college van burgemeester en wethouders een beslissing op uw klacht. Vindt u de klacht dan nog steeds niet voldoende behandeld, dan kunt u een verzoek indienen bij de Zeeuwse Ombudsman.