Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) is een bewijs dat u bent ingeschreven bij de gemeente.

  • U vraagt het aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven.
  • U kunt het aanvragen voor uzelf of uw kind(eren) onder de 16 jaar die bij u wonen. Ook kunt u iemand toestemming geven om dit voor u te doen.
  • U kunt het uittreksel online aanvragen via de knop hieronder. We sturen het uittreksel via post naar u toe.

Er zijn verschillende redenen waarom u een uittreksel BRP nodig kunt hebben. Bijvoorbeeld als u zich wilt inschrijven voor een woning. Of als u gaat trouwen of scheiden.

In het uittreksel staat altijd:

  • uw naam
  • adres
  • woonplaats
  • geboortedatum
  • geboorteplaats

In de stappen in de aanvraag kunt u laten weten waarvoor u het uittreksel nodig hebt. De extra informatie die u nodig hebt komt er dan ook op te staan.

Inloggen met DigiD Aanvraag voor uzelf Inloggen met DigiD Aanvragen uittreksel voor kind Inloggen met eHerkenning Niveau 2+ Aanvragen uittreksel

Wat kost een uittreksel BRP?

Uittreksel Prijs
Basisregistratie personen € 16,60
Basisregistratie personen bekijken of laten aanpassen gratis
Aanvragen geheimhouding gratis

U kunt de gegevens die bij ons over u bekend zijn op het gemeentehuis bekijken. U kunt uw gegevens ook bekijken op mijn.overheid.nl. Daarvoor hebt u DigiD nodig en moet u zich voor aanmelden.

Zit er een fout in uw gegevens? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen. Dat kan op 2 manieren:

  • Bij de balie Burgerzaken. U maakt hiervoor een afspraak. Neem uw geldig identiteitsbewijs en bewijsstukken van de goede gegevens mee naar de afspraak.
  • Door een brief naar het team Burgerzaken te sturen. Leg in de brief uit wat er in uw gegevens gewijzigd moet worden. Stuur ook de bewijsstukken mee. Stuur uw brief met verzoek naar:
    Gemeente Schouwen-Duiveland
    team Burgerzaken
    Postbus 5555
    4300 JA Zierikzee

U krijgt binnen 4 weken een antwoord op uw correctieverzoek.

Afspraak maken

Wilt u langskomen om uw gegevens in te zien of wijzigingen door te geven? Maak dan een afspraak door te bellen naar het algemene telefoonnummer (0111) 452 000. U wordt dan doorverbonden met een medewerker Burgerzaken.