Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) is een bewijs dat u bent ingeschreven bij de gemeente.

  • U vraagt het aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven.
  • U kunt het aanvragen voor uzelf of uw inwonende kind(eren) onder de 16 jaar. Ook kunt u iemand machtigen om dit voor u te doen.
  • U kunt het uittreksel online aanvragen. We sturen het uittreksel dan per post naar u toe.

Soms hebt u een uittreksel nodig uit de BRP. Bijvoorbeeld als u zich wilt inschrijven voor een woning, gaat trouwen of scheiden. In het uittreksel staat uw naam, adres, woonplaats, geboortedatum en geboorteplaats.

Inloggen met DigiD Aanvragen uittreksel Inloggen met eHerkenning Niveau 2+ Aanvragen uittreksel

Kosten

Uittreksel Prijs
Basisregistratie personen € 14,30
BRP inzien of wijzigen gratis
Aanvragen geheimhouding gratis

U kunt de gegevens die bij ons over u bekend zijn op het gemeentehuis inzien. U kunt uw gegevens ook inzien op mijn.overheid.nl. Daarvoor hebt u een DigiD nodig en moet u zich registreren.

Wilt u langskomen om uw gegevens in te zien of wijzigingen door te geven? Maak dan een afspraak. U moet een geldig identiteitsbewijs meenemen.

Zit er een fout in uw gegevens in de Basisregistratie Personen? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen. Dat kan op 2 manieren:

  • Bij de balie Burgerzaken. U kunt hiervoor een afspraak maken. Neem uw geldig identiteitsbewijs en bewijsstukken van de juiste gegevens mee naar de afspraak.
  • Door een brief naar het cluster Burgerzaken te sturen. Leg in de brief uit wat in uw gegevens gewijzigd moet worden. Voeg hier bewijsstukken bij. Stuur uw brief met verzoek naar:
    Gemeente Schouwen-Duiveland
    cluster Burgerzaken
    Postbus 5555
    4300 JA Zierikzee

U krijgt binnen 4 weken een besluit over uw correctieverzoek.

Inloggen met DigiD Afspraak maken