Uw aanvragen volgen op 'Mijn Schouwen-Duiveland' (Mijn S-D)
Mijn Schouwen-Duiveland (Mijn S-D) is uw persoonlijke internetpagina op de gemeentelijke website. Op deze pagina kunt u uw (digitale) aanvragen bij de gemeente Schouwen-Duiveland 24 uur per dag inzien en volgen.
Waar vind ik 'Mijn S-D'?
Rechtsboven, naast de zoekbalk, op de website ziet u een poppetje ‘Mijn S-D’. Als u op dit poppetje klikt komt u op een inlogpagina. Om in te kunnen loggen op ‘Mijn S-D’ heeft u als inwoner een DigiD-inlogcode nodig. Deze code gebruikt u ook bij andere overheidsinstellingen. Organisaties (bedrijven, stichtingen, verenigingen et cetera) kunnen inloggen met eHerkenning. Zodra u bent ingelogd komt u op uw persoonlijke internetpagina 'Mijn S-D'.
Welke informatie vind ik op 'Mijn S-D'?
Als u bent ingelogd ziet u verschillende tabbladen:
Mijn zaken
- Status van lopende zaken volgen: hier ziet u een overzicht van al uw producten (zaken) die u (digitaal) hebt aangevraagd bij de gemeente Schouwen-Duiveland sinds 6 juni 2017. U kunt de behandelstatus van uw lopende zaken volgen.
- Lopende zaken inzien: u kunt een specifieke zaak openen om de gegevens in te zien. Onder het kopje 'Mijn bijlagen' onderaan kunt u eventueel aanvullende documenten of informatie aanleveren voor die specifieke zaak.
- Afgehandelde zaken raadplegen: onderaan in het overzicht vindt u ook afgehandelde zaken, deze blijven zichtbaar tot de archieftermijn verstreken is.
- Concept formulieren: als u een product aanvraagt via de website, kunt u het webformulier tijdelijk opslaan en op een later moment afmaken. Het opgeslagen formulier vindt u dan terug onder het kopje 'Mijn concepten'. U heeft 30 dagen de tijd het formulier verder in te vullen en naar ons op te sturen. Daarna wordt het concept verwijderd en moet u uw aanvraag overnieuw doen. Deze concepten zijn nog geen zaken en dus nog niet zichtbaar voor ons als behandelaar. Uw aanvraag wordt pas een zaak op het moment dat u het formulier helemaal invult en verzend.
Mijn berichten
Hier heeft u de mogelijkheid vragen te stellen over een specifieke zaak aan de medewerker die uw zaak in behandeling heeft. Dit is een soort chatfunctie. De reactie van de behandelaar ziet u alleen onder ‘Mijn berichten’.
Mijn gegevens
Hier vindt u een overzicht van uw persoonsgegevens, zoals die bij ons bekend zijn vanuit de Basisregistratie Personen (BRP). U heeft ook de mogelijkheid uw contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres) bij te werken, mocht dat nodig zijn.