Uw aanvragen volgen op 'Mijn Schouwen-Duiveland' (Mijn S-D)
Mijn Schouwen-Duiveland (Mijn S-D) is uw persoonlijke pagina op de website van de gemeente. Op deze pagina kunt u uw (digitale) aanvragen 24 uur per dag bekijken en volgen.
Waar vind ik 'Mijn S-D'?
Rechtsboven op de website, naast het vak om te zoeken, ziet u een groene knop ‘Mijn S-D’. Als u op deze knop klikt, komt u op een pagina waar u kunt inloggen. Om in te kunnen loggen op ‘Mijn S-D’ hebt u als inwoner DigiD nodig. Meer informatie hierover vindt u op digid.nl(Verwijst naar een externe website).
Organisaties (bedrijven, stichtingen, verenigingen enzovoort) kunnen inloggen met eHerkenning. Meer informatie over eHerkenning vindt u op eherkenning.nl(Verwijst naar een externe website). Als u hebt ingelogd, komt u op uw persoonlijke pagina 'Mijn S-D'.
Welke informatie vind ik op 'Mijn S-D'?
Als u bent ingelogd ziet u verschillende tabbladen:
Mijn zaken
- Status van lopende zaken volgen: hier ziet u een overzicht van al uw producten (zaken) die u (online) hebt aangevraagd sinds 6 juni 2017. U kunt de behandelstatus van uw lopende zaken volgen.
- Lopende zaken inzien: u kunt een bestaande zaak openen om de gegevens in te zien. Onder het kopje 'Mijn bijlagen' onderaan kunt u extra documenten of informatie geven voor die zaak.
- Acties uitvoeren: Hebben wij u gevraagd een actie te starten, zoals een betaling uitvoeren of een declaratie indienen? Dan kunt u deze zaak openen onder ‘Mijn zaken’. Ga naar het kopje ‘Acties’ in deze zaak om een nieuw formulier te starten.
- Afgehandelde zaken raadplegen: onderaan in het overzicht vindt u ook afgehandelde zaken. Deze blijven te zien tot de archieftermijn voorbij is.
- Concept formulieren: als u een product aanvraagt via de website, kunt u het webformulier tijdelijk opslaan en later afmaken. Het opgeslagen formulier vindt u dan terug onder het kopje 'Mijn concepten'. Het formulier wordt 30 dagen bewaard. Daarna wordt het concept verwijderd en moet u uw aanvraag overnieuw doen. Deze concepten zijn nog geen zaken en dus nog niet te zien voor ons als behandelaar. Uw aanvraag wordt pas een zaak als u het formulier helemaal invult en verstuurt.
- Zaken waar u voor gemachtigd bent: bent u als betrokkene toegevoegd aan een zaak, bijvoorbeeld als partner of ouder, dan vindt u deze zaken onder ‘Gemachtigde zaken’
Mijn berichten
Hier kunt u vragen stellen aan de medewerker die uw zaak behandelt. Dit is een soort chatfunctie. De reactie van de behandelaar ziet u alleen onder ‘Mijn berichten’.
Mijn gegevens
Het overzicht van uw persoonsgegevens, zoals die bij ons bekend zijn in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt hier ook uw telefoonnummer of e-mailadres bijwerken.