Uw aanvragen volgen op 'Mijn Schouwen-Duiveland' (Mijn S-D)

Mijn Schouwen-Duiveland (Mijn S-D) is uw persoonlijke internetpagina op de gemeentelijke website. Op deze pagina kunt u uw (digitale) aanvragen bij de gemeente Schouwen-Duiveland 24 uur per dag inzien en volgen.

Waar vind ik 'Mijn S-D'?

Rechtsboven, naast de zoekbalk, op de website ziet u een poppetje ‘Mijn S-D’. Als u op dit poppetje klikt komt u op een inlogpagina. Om in te kunnen loggen op ‘Mijn S-D’ hebt u als inwoner DigiD nodig. Meer informatie hierover vindt u op digid.nl. Organisaties (bedrijven, stichtingen, verenigingen enzovoort) kunnen inloggen met eHerkenning. Meer informatie over eHerkenning vindt u op eherkenning.nl. Zodra u bent ingelogd komt u op uw persoonlijke internetpagina 'Mijn S-D'.

Welke informatie vind ik op 'Mijn S-D'?

Als u bent ingelogd ziet u verschillende tabbladen:

Mijn zaken

  • Status van lopende zaken volgen: hier ziet u een overzicht van al uw producten (zaken) die u (digitaal) hebt aangevraagd bij de gemeente Schouwen-Duiveland sinds 6 juni 2017. U kunt de behandelstatus van uw lopende zaken volgen.
  • Lopende zaken inzien: u kunt een specifieke zaak openen om de gegevens in te zien. Onder het kopje 'Mijn bijlagen' onderaan kunt u eventueel aanvullende documenten of informatie aanleveren voor die specifieke zaak. 
  • Afgehandelde zaken raadplegen: onderaan in het overzicht vindt u ook afgehandelde zaken, deze blijven zichtbaar tot de archieftermijn verstreken is. 
  • Concept formulieren: als u een product aanvraagt via de website, kunt u het webformulier tijdelijk opslaan en op een later moment afmaken. Het opgeslagen formulier vindt u dan terug onder het kopje 'Mijn concepten'. U heeft 30 dagen de tijd het formulier verder in te vullen en naar ons op te sturen. Daarna wordt het concept verwijderd en moet u uw aanvraag overnieuw doen. Deze concepten zijn nog geen zaken en dus nog niet zichtbaar voor ons als behandelaar. Uw aanvraag wordt pas een zaak op het moment dat u het formulier helemaal invult en verzend.
  • Zaken waar u voor gemachtigd bent: bent u als betrokkene toegevoegd aan een zaak, bijvoorbeeld als partner of ouder, dan vindt u deze zaken onder ‘Gemachtigde zaken’

Mijn berichten

Hier heeft u de mogelijkheid vragen te stellen over een specifieke zaak aan de medewerker die uw zaak in behandeling heeft. Dit is een soort chatfunctie. De reactie van de behandelaar ziet u alleen onder ‘Mijn berichten’. 

Mijn gegevens

Hier vindt u een overzicht van uw persoonsgegevens, zoals die bij ons bekend zijn vanuit de Basisregistratie Personen (BRP). U heeft ook de mogelijkheid uw contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres) bij te werken, mocht dat nodig zijn.