Informatieverzoek gemeentearchief

Omschrijving

U kunt om allerlei redenen het gemeentearchief om informatie vragen of iets voorleggen. Een paar voorbeelden:

  • U bent op zoek naar informatie over de geschiedenis van Schouwen-Duiveland, over een bouwvergunning of een voorouder, maar u kunt die niet via de website vinden.
  • U bent niet in de gelegenheid om naar het gemeentearchief te komen en u wilt informatie over een door het gemeentearchief te verrichten onderzoek voor u.
  • U wilt kopieën van archiefstukken of foto’s en u kunt die niet via de website bestellen.

Hoe werkt het?

Om informatie te vragen, klikt u op de knop 'Aanvragen' in het rechtermenu op deze pagina. U kunt er voor kiezen niet in te loggen met DigiD. In dat geval klikt u op de knop ‘Aanvragen zonder DigiD’. Als er kosten aan uw vraag verbonden zijn, dan vragen wij alsnog om uw gegevens.

Wat kost het?

Eenvoudige vragen die wij snel (binnen een kwartier) kunnen beantwoorden zijn kosteloos. Duurt het opzoeken van een antwoord langer, dan kost dat geld. Ook door u aangevraagde kopieën en/of prints van beeldmateriaal verstrekken wij niet gratis.

Het gemeentearchief meldt eventuele bijkomende kosten altijd vooraf aan u, zodat u niet door onverwachte kosten wordt verrast. Kijk voor een overzicht van de kosten voor onderzoek, kopieën en dergelijke op de pagina 'kostenoverzicht'.