Kraskaarten digitaal Zierikzee

U woont in de binnenstad van Zierikzee of u hebt er een bedrijf. Dit is een gebied waar u alleen met een vergunning kunt parkeren. Voor uw bezoek of mantelzorger kunt u een digitale kraskaart kopen. Hiermee kunnen zij parkeren in het gebied voor vergunninghouders met uitzondering van de parkeerplaats Gasthuisboomgaard.

  • Ieder huishouden of ondernemer in de binnenstad van Zierikzee kan elk jaar 25 digitale kraskaarten kopen.
  • U kunt zowel een digitale kraskaart voor bezoekers als voor mantelzorgers kopen.
  • Voordat u een kraskaart kunt kopen, moet u zich eerst registeren. Voor het registreren hoeft u niets te betalen.

Registreren kraskaart

Voor uw bezoek kunt u per tijdvak een kraskaart kopen. De tijdvakken zijn:

  • 07.00 - 13.00 uur
  • 13.00 - 19.00 uur
  • 19.00 - 07.00 uur

Voordat u een kraskaart kunt kopen, moet u zich eerst registreren. Dit kan online maar ook bij de balie Burgerzaken in het gemeentehuis. Het kost u niets.
Let op! Wilt u ook gebruikmaken van de mantelzorg kraskaart? Dit is een aparte registratie. Hierover leest u verderop meer.

Registreren kraskaart

Kraskaart kopen

Bent u geregistreerd? Dan kunt u een kraskaart kopen per tijdvak. De tijdvakken zijn:

  • 07.00 - 13.00 uur
  • 13.00 - 19.00 uur
  • 19.00 - 07.00 uur

Kopen kan op 2 manieren. We leggen beide manieren aan u uit.

Online kopen

U gaat naar de website parkeren.schouwen-duiveland.nl/DVSPortal.

Hier voert u de inloggegevens in. Deze vindt u in de bevestiging die gestuurd is naar het e-mailadres dat bekend is bij DigiD. Of die u kreeg van de medewerker Burgerzaken toen u zich daar registreerde.

Het is belangrijk dat u in eerste instantie een bedrag op uw account zet. Misschien heeft u dit al gedaan toen u zich registreerde bij de balie Burgerzaken. Heeft u dat toen niet gedaan of zich online geregistreerd volg dan de volgende stappen:

  • U klinkt links bovenin op het “hamburgermenu” (4 streepjes in grijs vakje). Kies opwaarderen.
  • U kunt saldo op uw account zetten om kraskaarten te kopen.
  • Vervolgens kunt u een kraskaart kopen op diezelfde pagina. Houdt het kenteken van de auto bij de hand.

Telefonisch kopen

Vindt u het prettig als iemand u helpt met het online regelen van een kraskaart? Neem contact met ons op via telefoonnummer (0111) 452 254
Dit nummer is 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar.

Geef uw persoonlijke inloggegevens door aan de telefonist. Deze gegevens vindt u in de bevestiging van uw registratie. Deze ontving u in uw e-mail of van de medewerker bij de balie Burgerzaken. Houd ook het kenteken van het vervoermiddel van uw bezoeker bij de hand. Samen met u koopt de telefonist de kraskaart. Het bedrag kunt u online betalen.

Kunt u niet online betalen? Registreert u zich dan bij de balie Burgerzaken voor de kraskaart. Een medewerker biedt u dan gelijk de mogelijkheid om een saldo op uw account te zetten voor het kopen van kraskaarten. U kunt maximaal € 62,50 op uw account zetten (25 x € 2,50).  Het voordeel is dat u dan telefonisch een kraskaart kunt kopen. Het bedrag voor de kraskaart wordt na uw aankoop van uw saldo geboekt. U hoeft dus niets meer online te betalen. Voor een kraskaart betaalt u € 2,50 per gekocht kaartje. U kunt maximaal 25 kraskaarten per jaar kopen voor uw bezoek.

Voor wie is de digitale kraskaart?

Met een kraskaart kan uw bezoek dichtbij uw woning parkeren op een parkeerplaats voor vergunninghouders. Voor mantelzorgers is er een speciale kraskaart beschikbaar. Dit is een aparte registratie.

Waar kan uw bezoek parkeren met een digitale kraskaart?

Met een kraskaart kan uw bezoek parkeren in de straten met plekken voor vergunninghouders en op alle parkeerplaatsen, met uitzondering van de parkeerplaats Gasthuisboomgaard.

Einde parkeertijd

De parkeertijd stopt vanzelf bij het aflopen van de geplande parkeertijd. Blijft uw bezoek langer? Koop dan een nieuwe kraskaart en meld het kenteken opnieuw via de website of telefonisch aan.

Controle

De vergunning is digitaal dus u hoeft niets in uw auto te leggen.
Onze parkeercontroleur zet bij zijn controle het kenteken in zijn systeem. Het systeem geeft dan aan of er een digitale kraskaart gekocht is.

Vragen of meer informatie?

Hebt u een vraag of wilt u hulp met het online of telefonisch kopen van een (mantelzorg) kraskaart?
Dan kunt u vanaf 1 juli bellen naar de helpdesk (0111) 452 254. Deze is 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar.

Hebt u een vraag over de online registratie of een vraag over de digitale kraskaart?
Dan kunt u contact opnemen met ons Serviceteam, op telefoonnummer (0111) 452 111.
Dit kan op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 17.00 uur en op vrijdag tot 16.00 uur.

Hebt u geen DigiD of kunt u niet online betalen?
Dan kunt u een afspraak maken bij onze balie Burgerzaken. Of bellen met het Serviceteam, op telefoonnummer (0111) 452 111.

Afspraak maken Afspraak maken zonder DigiD