Garantverklaring

Omschrijving

_____________________________________________________________________________________________________________________

Belangrijke mededeling in verband met het coronavirus

Heeft u (milde) verkoudheidsklachten? Dan vragen we u geen afspraak te maken en niet naar het gemeentehuis te komen. Zodra u geen verkoudheidsklachten meer heeft kunt u via onze website een (nieuwe) afspraak maken. Voor de meest actuele informatie kunt u de nieuwsberichten op onze website raadplegen: schouwen-duiveland.nl. Bedankt voor uw begrip en medewerking!

_____________________________________________________________________________________________________________________

Met een bewijs van garantstelling stelt u zich garant voor de eventuele kosten of schulden, gemaakt door een buitenlandse bezoeker die een visum aanvraagt.

Bezoekers uit het buitenland kunnen in een aantal gevallen pas een visum krijgen als iemand in Nederland zich garant stelt. Dat verschilt per land en hangt af van het inkomen van de bezoeker.

De Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) houdt bij welke buitenlandse bezoekers een visum moeten hebben. Op de site ind.nl vindt u meer informatie en kunt u nagaan of een bewijs van garantstelling nodig is.

Voor inhoudelijke vragen over de garantverklaring kunt u bij de IND terecht.

Hoe werkt het?

U download de garantverklaring op de site van de IND. U vult het formulier in maar ondertekent hem in het gemeentehuis in het bijzijn van een ambtenaar. Daarmee is uw handtekening gelegaliseerd.

De gemeente legaliseert alleen de handtekening van degene die zich garant stelt of de bezoeker onderdak biedt.

Om een afspraak te maken klikt u op de knop 'Afspraak maken' in het rechtermenu op deze pagina.

Let op:

  • Als u in het formulier klikt op de knop 'Afspraak maken' krijgt u een lijst met datums te zien. Kiest u een datum en ziet u geen tijden? Dat betekent dat er op deze dag geen afspraak meer mogelijk is.
  • Heeft u een datum en tijd geselecteerd? Scroll dan helemaal naar beneden om uw afspraak te bevestigen.

Wat moet ik doen?

U neemt de volgende documenten mee naar uw afspraak:

  • de garantverklaring
  • uw geldig identiteitsbewijs

Wat kost het?

De legalisering van de handtekening op de garantverklaring kost € 9,60.