Gemeente Schouwen-Duiveland stopt vanaf 28 november met Whatsapp

De gemeente Schouwen-Duiveland heeft besloten vanaf 28 november te stoppen met Whatsapp als dienstverleningskanaal.

<h1>Gemeente Schouwen-Duiveland stopt vanaf 28 november met Whatsapp</h1>

Dit betekent dat de gemeente vanaf deze datum geen Whatsappberichten meer in behandeling neemt. Vanaf 1 december is het Whatsappnummer niet meer bereikbaar. 

Wijzigingen bij Whatsapp

Reden voor het stoppen heeft te maken met beleidswijzigingen die onlangs door Whatsapp zijn doorgevoerd. Het bedrijf heeft besloten om het gebruik van de gewone versie van WhatsApp vanaf 1 december voor gemeenten niet meer toe te staan.

Whatsapp Zakelijk

Als tijdelijke oplossing kunnen gemeenten overstappen naar Whatsapp Zakelijk. Dit heeft echter zodanige invloed op de huidige dienstverlening aan onze inwoners, dat de gemeente hier niet voor kiest. De gemeente Schouwen-Duiveland wacht de komende ontwikkelingen af. Naar verwachting zal het in het voorjaar van 2020 wel weer mogelijk zijn vragen via Whatsapp te kunnen ontvangen en de huidige werkwijze voort te zetten. Mochten er ontwikkelingen zijn rondom Whatsapp als dienstverleningskanaal, dan worden de inwoners daarover geïnformeerd. 

Alternatieven

Uiteraard blijft de gemeente gewoon bereikbaar via de bekende contactmogelijkheden zoals online met de website www.schouwen-duiveland.nl (servicelijn melding of 'Vraag aan de gemeente') en social media (Facebook en Twitter). Telefonisch is de gemeente te bereiken via 0111-452 111.